вівторок, 30 травня 2017 р.

Літні творчі завдання

Ось-ось... і почнуться канікули! Всім гарного настрою та ласкавого сонечка! Довкілля чекає на своїх дослідників-науковців. Всі питання можете задавати на блозі. До зустрічі восени!
Завдання для 7 класів.
Завдання для 8 класів.

четвер, 2 березня 2017 р.

Заняття для гуртківців 1 березня 2017 року

Морська миша
     До Вашої уваги розміщено матеріали за темою "Черви". Подано вимоги до знань рівеня А (початковий), та навчальні матеріали. Прохання підійти до вчителя з електронним носієм та отримати решту матеріалів.


Тип  Плоскі  черви.  Загальна  характеристика  типу.  Особливості будови:  двобічна  симетрія  тіла,  тришаровість,  відсутність порожнини тіла, шкірно-м’язовий мішок, травна, видільна, нервова, статева системи.  Процеси  життєдіяльності  плоских  червів:  рух, живлення,  виділення, дихання, регенерація, розмноження та розвиток. Різноманітність плоских  червив: класи Війчасті черви, Сисуни, Стьожкові  черви;  особливості  поширення,  будови  та процесів  життєдіяльності,  цикли  розвитку, представники. Пристосованість плоских червів до паразитичного способу життя. Боротьба з захворюваннями, що  викликаються  паразитичними плоскими червами, та їх профілактика.
Тип  Круглі  черви.  Загальна  характеристика  типу: двобічна симетрія, шкірно-м’язовий  мішок, первинна порожнина тіла, травна,  видільна, нервова, статева система. Процеси життєдіяльності: рух, живлення, виділення, дихання, розмноження та розвиток круглих  червив. Різноманітність круглих червів та середовища їхнього  існування. Вільноживучі  круглі черви, їхня роль у процесах ґрунтоутворення. Круглі черви – паразити рослин, тварин  та  людини  (аскарида,  гострик,  трихінела),  захворювання, що ними викликаються. Боротьба та профілактика захворювань, що викликаються  паразитичними  круглими  червами.  Роль  круглих червів у природі та житті людини.
Тип  Кільчасті  черви.  Загальна  характеристика  типу:  двобічна симетрія, сегментованість тіла, шкірно-м’язовий мішок, вторинна порожнина  тіла, травна, видільна, кровоносна, нервова, статева система,  органи  чуття. Процеси життєдіяльності: рух, живлення, виділення,  дихання, розмноження  та  розвиток,  регенерація кільчастих  червив. Різноманітність кільчастих червив, середовища їхнього  існування. Клас Багатощетинкові  черви (нереїс, палоло, піскожил). Клас Малощетинкові черви (дощовий черв’як, трубочник).  Середовища  існування, спосіб життя. Роль дощових червів у процесах ґрунтоутворення. Клас П’явки (медична п’явка). Роль кільчаків у природі та житті людини.


неділя, 5 лютого 2017 р.

Знайди себе на фото!

У листопаді 2016 року до нашого ліцею завітали організатори ІІІ Всеукраїнської волонтерської акції "Біологія – наука майбутнього", яку проводив Навчально-науковий центр "Інститут біології та медицини" Київського національного університету імені Тараса Шевченка за підтримки Міністерства освіти і науки України у загальноосвітніх навчальних закладах міста Києва. Учні 7-х класів нашого ліцею взяли в ній активну участь! Знайдіть своїх однокласників на свілинах фотозвіту!

Шукайте тут фотозвіт

вівторок, 6 грудня 2016 р.

Питання до заліку для 11 класів

1. Опишіть типи регенерації, вказавши типи клітин, що беруть у ній участь. Наведіть приклади.
2. Що таке ембріональна індукція? Яке значення вона має для онтогенезу.
3. Опишіть схему клонування. З яким проблемами, на Вашу думку, стикаються вчені при клонуванні тварин.
4. Яке практичне використання клонування (сільське господарство, медицина)?
5. Що таке непрямий розвиток тварин? Яке значенння має поява личинкової стадії?
6. Опишіть етапи ембріогенезу хордових тварин,  вказавши суть та результат кожної з них.
7. Опишіть життєвий цикл вищих спорових рослин ( на прикладі папоротей). До якого типу життєвих циклів він належить?
8. Опишіть життєвий цикл кишковопорожнинних (на прикладі коренрота). До якого типу життєвих циклів він належить?
9. Опишіть життєвий цикл паразитичних червів. До якого типу життєвих циклів він належить?
10. Що таке критичні періоди розвитку ембріона? Наведіть такі періоди у людини.
11. Які фактори спричиняють вади розвитку? Як можна запобігти появі вад розвитку?
12. Дайте характеристику запліднення вищих спорових рослин.
13. Дайте характеристику запліднення насінних рослин.
14. Як впливають умови життя матері й батька на розвиток зародка і плода?
15. Оцініть можливі позитивні і негативні наслідки клонування організмів.

неділя, 20 березня 2016 р.

Година Землі


19 березня 2016 року по всій планеті Земля пройде Всесвітня акція «Година Землі». Приєднатися дуже просто - потрібно вимкнути світло 19 березня 2016 року з 20:30 по 21:30. 
Можна багато розмірковувати про екологію та екологічні проблеми, шукати «винуватців» і дискутувати на тему, що стан навколишньої природи можливо був би зовсім іншим, якщо б ...
Все це можна робити і багато хто робить. У цьому немає нічого поганого, навіть навпаки: якщо ці міркування не будуть голослівними, то цілком природно, рано чи пізно це призведе безпосередньо до практичних кроків, адже ніхто не стане заперечувати, що діяльність людини на землі має ті чи інші наслідки.
Наявність слідів техногенної катастрофи на нашій планеті - незаперечний факт. Ми дуже швидко, освоївши нові технології, егоїстично поспішаємо ставити їх «на благо» людства. Природа відпочиває. Але так буде не завжди. Про це вперше почали замислюватися, за даними проекту DilovaMova.com, коли справили елементарні розрахунки і зрозуміли, що щось в людській діяльності не так. Щось вибиває нас з загальної гармонії з навколишньою природою і більш того - це «щось» може обернуться і проти нас самих, а що найжахливіше, так це те, що «це» не чекає, а вже відбувається.
Людина - істота розумна. Звернувши увагу на актуальну проблему ми намагаємося її вирішити або принаймні згладити її наслідки. І це добре. У різних країнах на різних континентах стали організовуватися всілякі природоохоронні та екологічні товариства, організації і структури, проводитися ряд акцій та заходів по залученню уваги широкої громадськості до проблем природи та екології. Так виникла і організація WWF - Всесвітній фонд дикої природи, офіційна назва якої на даний момент World Wide Fund for Nature або «Всесвітній фонд природи». Ця організація спільно з австралійським виданням «The Sydney Morning Herald» наприкінці березня 2007-го року провела цікаву і показову екологічну акцію: близько 2100 фірм і компаній австралійського міста Сідней, а також понад 2,2 млн. його жителів вимкнули освітлення на одну годину . За цей час енергоспоживання міста було скорочено більше ніж на 10%, що в свою чергу сприяло і скороченню викидів вуглекислого газу в атмосферу. За підрахунками фахівців, ефект від акції був такий, що на той час нібито в місті на дорогах на 48 тисяч автомобілів стало менше. Цю акцію назвали «Година Землі». Ідея була хороша і прийняла щорічний характер, поширилася і стала популярна в багатьох країнах світу. Час проведення акції погоджено і початок цієї години вибрано на 20 годин 30 хвилин в кожну останню суботу березня. У 2012-му році в цій акції брало участь вже 147 країн і понад 5,4 тис. міст і населених пунктів.
Є і скептики подібних акцій, які стверджують безглуздість скорочення споживання електроенергії всього на одну годину. Мовляв реактори і генератори промислових електростанцій проблематично зупинити за одну годину, а відповідно і скорочення викидів парникових газів від їх роботи досить умовні і не відповідають заявам екологів, як наслідок акція швидше носить символічний характер. Але навіть вони не заперечують необхідність залучення уваги до екологічних проблем, а це один із самих діяльних способів, до того ж економія дорогої електроенергії, а за час акції кінцевий споживач може заощадити до 0,5 кВт спожитої електрики, благотворно позначиться і на його бюджеті. В умовах економічної кризи це вельми актуально.

за матеріалами http://www.dilovamova.com/index.php?page=10&holiday=393&year=2016

На допомогу 6 класам

Шукайте додаткову інформацію у повідомленнях блогу 2011 року за ярликами: квіти, годинник. 

пʼятниця, 18 березня 2016 р.

Весняний практикум для 6 класів

ВІТАЮ з початком весняних канікул!!! Канікули – це привід гарно відпочити та навчитися чогось нового. Отже, міні-проект для 6 класів
Тема. Квітковий годинник.
Мета. З’ясувати, що таке квітковий годинник. Розробити проект квіткового годинника. Підготувати матеріал для квіткового годинника.

План виконання проектної роботи.
Квітковий годинник Карла Ліннея
    1.     Знайдіть інформацію про квіткові годинники (що таке квітковий годинник, про першого автора такого годинника – Карла Ліннея)
    2.    З’ясуйте, який природний механізм використано при створенні квіткового годинник і чим сучасні квіткові годинники відрізняються від годинників Ліннея.
     3.     Створіть проект власного квіткового годинника, використавши 4-5 відомих квітучих декоративних  або дикорослих рослин.
Квітковий годинник у Києві
4.     Використовуючи набуті знання та вміння зимового практикуму, виростіть із насінини до стану молодості (3-4 листка) розсаду декоративних квіткових рослин 
(3 рослинки, які Ви приносите до ліцею. Вони будуть використані для створення шкільного квіткового годинника за найкращим учнівським проектом).
5. Результати проекту оформіть у вигляді леп-буку або стіннівки.  




Обираємо види для вирощування розсади з цього переліку:
Квітковий годинник у Києві
 -       Чорнобривці (бажано низькорослі)
 -       петунія
 -       нагідки
 -       айстри
 -       настурція
 -       однорічні жоржини






УСПІХІВ!

Слідкуйте за додатковою інформацією – підказками!