четвер, 23 травня 2019 р.

Літні творчі завдання для 7 класу (перейшли до 8 класу)

(для виконання обовязковим є лише ОДНЕ завдання із запропонованих).

1.     Життя мурашок. Знайти в лісі мурашник. Замалювати ти сфотографувати його.  З якого боку дерева він розташований? З якого матеріалу побудований? Проведіть спостереження за поведінкою мурашок вранці, вдень, ввечері; у ясну та похмуру дощову погоду. Знайти доріжки та простежити, куди вони ведуть. Простежити,  яких комах мурахи приносять до мурашника. Оформити проект (письмово або презентацією)
2.     Зберіть фотографії жуків з яскравим попереджувальним забарвленням. Зясуйте значення забарвлення. Пам’ятайте, що ці жуки можуть бути небезпечними.
3.     Зберіть фотоколекцію шкідників саду та городу, гербарій пошкоджених ними рослин (листя, фото плодів, кора тощо).
4.     Створіть фотоколекцію птахів певної екосистеми. Вкажіть місце та умови довкілля.
5.     Зберіть фотоколекцію метеликів певної місцевості. 
6.     Зберіть фотоколекцію комах певної родини. Відповідно її оформіть.
7.     Зробіть фотоколекцію молюсків певної екосистеми.

вівторок, 21 травня 2019 р.

Літні творчі завдання для учнів 6 класу (перейшли до 7 класу)

  (для виконання обовязковим є лише ОДНЕ завдання із запропонованих).

1.      Складання колекції сходів культурних рослин ( колекція – 5 аркушів)
2.      Фотоколаж «Розвиток кореня»
3.      Колекція “Різноманітність листків ”
4.      Коллекция “ Видозміни листків
5.      Коллекция спилів деревних рослин.
6.      Фотоколаж «Запилення рослин комахами» .
7.      Колекція “Поширення плодів та насіння
8.      Гербарій «Різноманітність квіток»
9.      Колекція «Зернові культурні рослини» (невеличкі снопики)
10.  вільне завдання
11.  Колекція грибів-трутовиків, лишайників, мохів, хвощів.
12.  Гербарій бурянів.
13.  Колекція суцвіть.
14.  Колекція різних видів кореневих систем.
15.  Фотоколекція «Соковиті плоди»

середа, 10 квітня 2019 р.

16 квітня - День Довкілля

    Указом Президента України від 06 серпня 1998 року в Україні встановлений День довкілля, який проводиться щороку у третю суботу квітня. Вперше його відзначили у 1999 році. Цього року цей день відзначатиметься 16 квітня.
    День Довкілля був установлений з метою розвитку діяльності, започаткованої Всеукраїнською акцією «Дерево — Життя», на підтримку ініціативи громадських організацій, молоді України щодо залучення населення до впорядкування та озеленення населених пунктів, пам'ятних місць. Цією акцією передбачено проведення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення стану довкілля, озеленення, благоустрій населених пунктів та прилеглих до них територій, зокрема впорядкування дитячих та спортивних майданчиків, створення нових зелених зон, скверів, висаджування саджанців дерев, очищення водних джерел, збереження природно-заповідних та інших особливо цінних об’єктів, поширення екологічних знань шляхом проведення у навчальних закладах науково-практичних конференцій, круглих столів, виставок, конкурсів тощо.

Погляд зблизька: З приходом весни оживає все в навколишньому світі. Починає дзвеніти струмок, розповідаючи свої зимові сни мурашнику, що виріс біля нього. Проростає трава, перетворює темну землю на килим пишно-зеленого кольору. Повертаються птахи з вирію і з завзяттям лаштують собі гнізда, співають пісень. Подекуди оживають працівники комунального господарства та місцеві жителі. Вони метушаться по зеленому килиму, збирають папір, склянки, поліетилен і різне сміття, яке викинули їх земляки. В цій метушні настає весняне свято всього людського племені - День Довкілля. За день до нього їдуть автомашини до лісорозсадника, розживаються молодими деревцями. А в саме свято, з самого ранку з усіх установ, як вранці мурашки з мурашника, виповзають назовні мешканці міста. З завзятістю і наполегливістю риють ямки, позують з вставленими в ті ямки саджанцями перед фотокореспондентом газети. А далі... лишають деревця до наступного свята наодинці з ДОВКІЛЛЯМ...

четвер, 21 березня 2019 р.

Міні-проекти для 7-х класів

Міні-проект №6
Тема. Майстерність маскування.
Мета. Дізнатись, як і для чого тварини маскуються у зовнішньому середовищі.
План виконання проектної роботи
   1.  Використовуючи додаткову літературу та інтернет-джерела, знайдіть інформацію про різноманітні засоби маскування у тварин.
2.  Дізнайтесь, чому в тварин  в процесі еволюції з’явилося маскування.
3.     Як і для чого людина використовує майстерність маскування?
4.    Результати дослідження презентуйте у вигляді презентації або постера.


Міні-проект №7
Тема. Як бачать тварини.
Мета. Дізнатись, як бачать тварини, яку будову мають органи зору.
План виконання проектної роботи
1.     Пригадайте, що Вам відомо про органи зору у тварин.
2.     Дослідіть,як бачать домашні тварини. Для цього зробіть план спостереження.
3. Використовуючи додаткову літературу та інтернет-джерела, дізнайтеся про особливість будови органу зору тварин, її пристосування до здатності бачити у середовищі.
4.     За результатами спостереження підготуйте леп-бук або презентацію.
Здогадайся, яка тварина має такі очі

Міні-проект №8
   Тема. Турбота про потомство.
   Мета. Дізнатися про прояви турботи про потомство у різних тварин.
  План виконання проектної роботи
  1.Проведіть спостереження за тим, як проявляють турботу про потомство домашні тварини.
2.      Як Ви вважаєте, чи всі тварини турбуються про потомство? Використовуючи додаткову літературу та інтернет-джерела, знайдіть інформацію щодо навичок турботи про потомство у тварин.
3.      За результатами спостереження підготуйте леп-бук або презентацію.

Міні-проект №9

     Тема. Як тварини визначають 
     напрям руху.
  Мета. Дізнатися про механізми  визначення напряму руху у тварин.
  План виконання проектної роботи
    1.         Багато тварин надзвичайно легко обирають правильний напрям руху. Спробуйте дізнатися, які способи «навігації» їм притаманні.
2.   Знайдіть інформацію, як саме вони визначають напрям руху.
3.       За результатами спостереження підготуйте леп-бук або стіннівку.


Матеріали підготовлено за зошитом Біологія: лаб.досл-ня, практичні роботи, проекти, екскурсії:7-й кл./ Л.А.Мирна, В.О.Віркун, М.Ю.Бітюк. – Кам’янець – Подільський: Аксіома, 2015.

середа, 20 березня 2019 р.

Весняний дослідницький практикум для 6 класів

Весняний дослідницький практикум для 6 класів! Успіхів!

Завдання складено за П.Г.Балан, Т.С.Котик - Зошит для практичних робіт, лабораторних досліджень і дослідницького практикуму. -Київ, Генеза- 2014







пʼятниця, 1 лютого 2019 р.

2 лютого - чий же це день?


У США - це день ховрашка, у Стародавньому Римі - іжачка, у слов"ян - горобців. А яка Ваша версія?

субота, 26 січня 2019 р.

ПРОЕКТ для ІІ курсу з генетики

Проект "Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак / родоводу видатних людей"
Мета: навчитися складати родоводи, простежувати успадкування ознак у межах родини.  
Покроковий протокол виконання:
І Читаємо інформацію у підручнику - ставимо питання вчителю
Знайомимося із основними символами для складання родоводу.
ІІ Обираємо ознаку для дослідження та опитуємо ВСІХ родичів, яких зможемо.
ІІІ Складаємо родовід та презентуємо свої дослідження, визначивши тип наслідування обраних ознак.

УСПІХІВ!